Code.org Kurs2 Ders14 Öğretmen Ders Planı

Orijinal Metin (Otomatik tercüme edilmiştir)

İkili Bileklikler


Ders süresi: 15 Dakika Temel ders süresi sadece aktiviteyi içerir. Giriş ve Sarma Önerileri, zamanın izin verdiği ölçüde daha derine inmek için kullanılabilir.

Derse Genel Bakış

İkili bilgisayar dünyası için son derece önemlidir. Günümüzde bilgisayarların çoğu, her türlü bilgiyi ikili biçimde saklar. Bu ders, bildiğimiz bir şeyi alıp bir dizi çekilişe dönüştürmenin nasıl mümkün olduğunu göstermeye yardımcı olur.

Dersin Hedefleri

Öğrenciler:

  • Harfleri ikili olarak kodlayın
  • İkili kodları ikili olarak çöz
  • Bir bilgisayardaki bilginin bir bilgisayardaki bilginin depolanması fikrini bir bilezik üzerine saklama fikrini ilişkilendirmek

Öğretim Rehberi

Materyaller, Kaynaklar ve Hazırlık

Öğrenci için

Öğretmen için

  • Ders Videosu
  • Bu Öğretmen Dersi Rehberi
  • İkili Bileklik Çalışma Sayfası
  • İkili Değerlendirme
  • Açık bir bilgisayarın açılması veya görüntülenmesi için bilgisayar
  • İsteğe bağlı: İkili panoya kısa bir mesaj yazın

Başlarken (15 dak)

1) İnceleme

Bu, dersinizle geçirdiğiniz son dersi incelemek için harika bir zamandır. Tüm sınıfa sorular sorma ve öğrencilerin cevapları hakkında küçük gruplar halinde konuşmalarını istemenizi öneririz.

İncelemede sorabileceğiniz bazı sorular:

  • Geçen sefer ne yaptın?
  • Ne yapmamızı isteseydiniz?
  • Dersten sonra sormak istediğin soruları düşündün mü?
  • Son dersin en sevdiğin bölüm hangisiydi?

Ders ipucu

İncelemeyi öğrencilerin sevdiği şeyleri sorarak bitirmek, bir önceki egzersize olumlu bir izlenim bırakmaya yardımcı olur ve tanıtmak üzere olduğunuz aktivitenin heyecanını artırır.

2) Kelime Bilgisi

Bu derste yeni ve önemli bir kelime var:

İkili – Benimle söyle: Bi-nare-ee
Sadece iki seçenek kullanarak bilgiyi temsil etmenin bir yolu

3) Kapalı ve Açık

  • Eğer tahtaya ikili bir mesaj yazdıysanız, öğrencilerin dikkatini ona verin ve ne olduğunu ya da ne anlama geldiğini bilen birini sorun.
    • Mesajı bir kenara koyun ve aktiviteye hazırlanmak için devam edin.
  • Bir bilgisayar içinde gördükleri sınıfı sorarak başlayabilirsiniz.
    • Orada ne var?
    • Bu, onları bir bilgisayarın içine (veya bilgisayarın iç kısmındaki resimlere) göstermek için iyi bir yerdir.
  • Teller, makine aracılığıyla elektrik şeklinde bilgi taşır.
    • Bir bilgisayarın bu elektrik bilgilerine göre kullandığı iki seçenek “kapalı” ve “açık” dır.
      • Bilgisayarlar yalnızca iki seçenek kullanarak bilgileri temsil ettiğinde, buna “İkili” denir.
    • Bilgiler hedefine ulaştığında iki seçeneğin teması durmaz.
  • Bilgisayarlar ayrıca ikili kullanarak bilgi depolar .
    • İkili her zaman kapalı ve açık değildir.
      • Sabit Disk Sürücüler manyetik pozitif ve manyetik negatif kullanarak bilgi depolar.
      • DVD’ler, yansıtıcı veya yansıtıcı olmayan bilgileri depolar.
    • Bir bilgisayarda depoladığımız şeyleri nasıl ikili hale dönüştürebiliriz?
      • Mektuplarla başlayalım.
      • Bir bilgisayarın nasıl büyük harfler gösterebileceğini göstermek için İkili Kod Çözücü Anahtarını kullanın.
        • Bu, ikili bir seçeneğe sahip olduğunuz her noktaya, kısaca “ikili rakam” veya “bit” adı verildiğinden bahsetmek için iyi bir zamandır.
        • Herhangi bir sekiz bitlik gruplamanın ne demek olduğunu bilip bilmediğini sorun (bu bir bayttır.)
        • Eğlenceli gerçek: Dört bitlik bir gruplama bir nibble denir.
      • Birkaç kez harfleri ikiliye dönüştürün, sonra geri dönün.
      • Daha sonra, kodlanmış bir harf yazınız ve ne olduğunu anlamak için sınıfa birkaç saniye verin.
      • Sınıf kodlanmış harfleri kendi başlarına belirlediğinde, aktiviteye geçebilirsiniz.

Etkinlik: (20 dk.)

4) İkili Bileklik Çalışma Sayfası

Ders ipucu

Sınıfını en iyi biliyorsun. Öğretmen olarak, öğrencilerin bireysel olarak mı yapmaları gerektiğine veya öğrencilerin çiftler veya küçük gruplar halinde çalışıp çalışmadıklarına karar verin.

Sayıları sayma ve ondan geriye doğru sayma ve dönüştürme de dahil olmak üzere, tüm ikili dosyaları kapsamak zorunda değilsiniz . Bu ders, bilgisayarların bilgiyi nasıl sakladığına, üslerde sinir bozucu bir derse değil, eğlenceli bir giriş olmaya yöneliktir.

Talimatlar:

  1. İkili Kod Çözücü Anahtarında ilk adınızın ilk harfini bulun.
  2. Sağladığınız bilekliğin yanındaki karelerin şeklini eşleştirmek için, sağlanan bilekliğin karelerini doldurun.
  3. Bilekliği kes.
  4. Bilekliği takmak için bileğinizin etrafına bantlayın!
  5. Mektubunuzu anlayabileceklerini görmek için bileziğinizi sınıf arkadaşlarınızla paylaşın.

Ders ipucu

Sınıfınız materyaller için fazladan bir bütçeye sahipse, bu alıştırmayı iş parçacığı (veya boru temizleyicileri) ve boncukları kullanarak kalem ve kağıt yerine ikili bilezikler oluşturmak için deneyin. Boncuklara iki renk kombinasyonunu öğrencilere sağlayabilirsiniz, ancak anahtarın yapılma biçimine göre siyah ve beyaz en kolay olma eğilimindedir.

Etkinlikten sonra, tahtada bulunan mesajı tekrar gözden geçirin ve sınıfınızın öğrendiklerini kullanarak bunu çözüp çözemeyeceğini görün.

 

Sarma (5 dak)

5) Flash Chat: Ne öğrendik?

  • Bir bilgisayarın içinde başka ne var sanıyorsunuz?
  • Doldurulan veya doldurulmayan kutular yerine ikili başka nasıl temsil edersiniz?
  • Bu etkinlik hakkında en sevdiğin kısım neydi?

Değerlendirme (15 dk.)

7) İkili Değerlendirme

  • Değerlendirme çalışma sayfasını dağıtın ve talimatlar iyi bir şekilde açıklandıktan sonra öğrencilerin aktiviteyi bağımsız olarak tamamlamasına izin verin.
  • Bu önceki faaliyetler sayesinde aşina hissetmeli.

Genişletilmiş Öğrenme

Öğrenci öğrenimini geliştirmek için bu etkinlikleri kullanın. Sınıf aktiviteleri veya diğer zenginleştirme dışında kullanılabilirler.

İkili Görüntüler

  • Web’de bu etkinliği bir sonraki seviyeye taşımak için birçok harika kaynak var.
  • Öğrencilerinizin resimlerin (hatta müziğin) ikili olarak nasıl temsil edilebileceğini merak ediyorsanız, Thinkersmith’in İkili Baubles bölümünde daha fazla ayrıntı bulabilirsiniz.

Bağlantılar ve Arka Plan Bilgileri

ISTE Standartları (eskiden NETS)

  • 1.a – Mevcut fikirleri yeni fikirler, ürünler veya süreçler oluşturmak için uygulayın.
  • 1.c – Karmaşık sistemleri ve sorunları keşfetmek için modelleri ve simülasyonu kullanın.
  • 2.d – Sorunları çözmek için proje takımlarına katkıda bulunun.
  • 4.b – Bir çözüm geliştirmek veya bir projeyi tamamlamak için aktiviteleri planlayın ve yönetin.
  • 6.a – Teknoloji sistemlerini anlar ve kullanır.
  • 6.d – Güncel bilgileri yeni teknolojilerin öğrenmesine aktarın.

CSTA K-12 Bilgisayar Bilim Standartları

  • CT.L1: 3-03. Bilgiyi bilgisayar kullanmadan yararlı sıraya göre nasıl düzenleyeceğinizi öğrenin.
  • CT.L1: 6-03. Alfasayısal bilgiyi temsil etmek için bir bit dizisinin nasıl kullanılabileceğini gösterin.
  • CT.L1: 3-05. Bilgileri göstermek için 0 ve 1’lerin nasıl kullanılabileceğini gösterin.
  • CT.L2-07. Verileri çeşitli şekillerde temsil edin: metin, sesler, resimler, sayılar.
  • CT.L2-08. Sorun durumlarının, yapılarının ve verilerin görsel temsillerini kullanın.

NGSS Bilim ve Mühendislik Uygulamaları

  • K-2-PS3-2. Belirli bir problemi ya da belirli bir problemin çözümünü çözen bir cihaz tasarlamak ve inşa etmek için sağlanan araçları ve malzemeleri kullanın.
  • K-2-ETS1-1 – Yeni veya geliştirilmiş bir nesne veya aracın geliştirilmesi yoluyla çözülebilecek basit bir problemi tanımlamak için, sorular sormak, gözlem yapmak ve değişmek istediği bir durum hakkında bilgi toplamak.

Ortak Çekirdek Matematiksel Uygulamalar

  • 1. Sorunları anlamlandırın ve bunları çözmede sebat edin.
  • 2. Soyut ve niceliksel neden.
  • 4. Matematik ile model.
  • 6. Kesinliğe katılın.
  • 7. Yapıyı arayın ve kullanın.
  • 8. Yinelenen akıl yürütme sırasında düzenliliği arayın ve ifade edin.

Ortak Çekirdek Dil Sanat Standartları

  • SL.1.1 – Küçük ve büyük gruplar halinde 1. sınıf konular ve akranları ve yetişkinlerle ilgili metinleri içeren çeşitli ortaklarla işbirlikli konuşmalara katılın
  • SL.1.2 – Sesli olarak okunan bir metinde veya sözlü veya diğer medya aracılığıyla sunulan bilgilerdeki önemli detaylar hakkında sorular sorun ve yanıtlayın.
  • L.1.6 – Basit ilişkilere işaret etmek için sık sık oluşan bağlaçların kullanılması da dahil olmak üzere, konuşmalar yoluyla edinilen, okunan ve okunan metinlere cevap veren kelimeleri ve cümleleri kullanın.
  • SL.2.1 – Küçük ve büyük gruplar halinde 2. sınıf konular ve akranları ve yetişkinlerle ilgili metinleri içeren çeşitli ortaklarla işbirlikli konuşmalara katılın.
  • SL.2.2 – Sesli olarak okunan bir metinden veya ağızdan veya diğer medya aracılığıyla sunulan bilgilerden önemli fikirleri veya detayları anlatır veya açıklar.
  • L.2.6 – Anlatılacak sıfatların ve zarfların kullanılması da dahil olmak üzere, konuşmalar yoluyla elde edilen kelimeleri ve cümleleri okumak, okumak ve okumak, metinlere cevap vermek.
  • SL.3.1 – 3. sınıf konular ve metinler üzerinde çeşitli ortaklarla birlikte, bir takım işbirlikli tartışmalarda (bire-bir, gruplar halinde ve öğretmen önderliğinde) etkin bir şekilde çalışın, başkalarının fikirlerini üzerine inşa edin ve kendi açıklarını açıkça ifade edin.
  • SL.3.3 – Bir konuşmacıdan gelen bilgi ile ilgili soruları sorunuz ve yanıtlayın, uygun detaylandırma ve detaylar sunun.
  • L.3.6 – Mekânsal ve zamansal ilişkileri işaret edenler de dahil olmak üzere, dereceye uygun konuşma, genel akademik ve alana özgü kelimeleri ve ifadeleri doğru bir şekilde elde edin ve kullanın.