Orijinal Metin (Otomatik tercüme edilmiştir)
Gerçek Hayat Algoritmaları: Bir Tohum Ek
Ders saati: 20 Dakika Temel ders süresi sadece aktiviteyi içerir. Giriş ve Sarma Önerileri, zamanın izin verdiği ölçüde daha derine inmek için kullanılabilir.
Derse Genel Bakış
Bu derste, öğrenciler gerçek bir tohum ekleyerek algoritma kavramını günlük gerçek yaşam etkinliklerine dönüştüreceklerdir. Buradaki amaç, gerçek dünyadaki durumları çevrimiçi senaryolara çevirmek için beceriler geliştirmeye başlamak ve bunun tersini yapmaktır.
Dersin Hedefleri
Öğrenciler:
- Günlerini oluşturan çeşitli etkinlikleri adlandırın
- Büyük etkinlikleri bir dizi küçük etkinliğe ayırın
- Sıralı olayları mantıksal sıralarına göre düzenleme
Öğretim Rehberi
Materyaller, Kaynaklar ve Hazırlık
Öğrenci için
- Tohum Tohumlama Bileşenleri: Konteyner (boş süt kutusu gibi), saksı toprağı, tohum, su
- Gerçek Hayat Algoritmaları: Bir Tohum Çalışma Sayfası Bitki
- Değerlendirme Çalışma Sayfası: Günlük Algoritmalar
- Makas
- Tutkal
Öğretmen için
- Ders Videosu
- Öğretmen Dersi Rehberi
- Bir Gerçek Hayat Algoritması Yazdır : Her öğrenci için bir Tohum Çalışma Sayfası
- Yazdırma Değerlendirme Çalışma Sayfası: Her öğrenci için Günlük Algoritmalar
Başlarken (10 dak)
1) İnceleme
Bu, dersinizle geçirdiğiniz son dersi incelemek için harika bir zamandır. Bunu büyük bir grup olarak yapabilir veya öğrencilerin bir dirsek ortağıyla tartışmasını sağlayabilirsiniz.
İncelemede sorabileceğiniz bazı sorular:
- Geçen sefer ne yaptın?
- Ne yapmamızı isteseydiniz?
- Dersten sonra sormak istediğin soruları düşündün mü?
- Son dersin en sevdiğin bölüm hangisiydi?
Ders ipucu
İncelemeyi öğrencilerin sevdiği şeyleri sorarak bitirmek, bir önceki egzersize olumlu bir izlenim bırakmaya yardımcı olur ve tanıtmak üzere olduğunuz aktivitenin heyecanını artırır.
2) Kelime Bilgisi
Bu derste, gözden geçirilmesi gereken önemli bir kelime kelime vardır:
Algoritma – Benimle söyle: Al-go-ri-thm
Bir görevi tamamlamak için takip edebileceğiniz adımların listesi
3) Günlük Yaptıklarımız
- Öğrencilerinize bu sabah okula hazırlanmak için neler yaptıklarını sorun.
- Cevaplarını tahtaya yaz
- Mümkünse, gerçekleştikleri sırayı belirtmek için yanıtlarının yanındaki sayıları koyun.
- Öğrenciler sırayla cevap vermezse, onları bir çeşit mantıksal sıraya koymanıza yardım etmelerini sağlayın
- Siparişin önemli olduğu yerleri ve bulunmadığı yerleri belirtin
- Öğrencileri, her gün yaptığımız şeyler için algoritmalar oluşturmanın mümkün olduğu fikriyle tanıştırın.
- Kahvaltı yapma, ayakkabı bağlama ve diş fırçalama gibi birkaç örnek verin.
- Bunu bir tohum dikmek gibi yeni ve eğlenceli bir aktivite ile yapmaya çalışalım!
Etkinlik: (20 dk.)
4) Gerçek Hayat Algoritmaları: Bir Tohum Tesisi
Ders ipucu
Sınıfını en iyi biliyorsun. Öğretmen olarak hepiniz bunu birlikte yapıp yapmayacağınıza veya öğrencilerin çiftler veya küçük gruplar halinde çalışıp çalışmadıklarına karar verin.
- İnsanların her gün yaptıkları şeyleri tanımlamak için algoritmaları kullanabilirsiniz. Bu aktivitede, birbirimize bir tohum ekmeye yardımcı olacak bir algoritma oluşturacağız.
Talimatlar:
- Sağlanan çalışma sayfasından bir tohum ekim için adımları kesin.
- Dokuz toplam seçenek arasından altı doğru adımı seçmek için birlikte çalışın.
- Sırayla ayrı bir kağıda altı doğru adımı yapıştırın.
- Bitmiş algoritmayı başka bir kişi ya da grupla işlemden geçirin ve tohumlarını dikmek için kullanmasına izin verin!
Ders ipucu
Doğru adımlar hakkında karar vermek, öğrencileriniz için çok zor görünüyorsa, takımlara ayrılmadan önce bu sınıfı bir araya getirin.
Sarma (5 dak)
5) Flash Chat: Ne öğrendik?
- Sınıf arkadaşlarının algoritmalarını tohumlarını dikmek için kaç tanesini takip edebildin?
- Egzersiz herhangi bir şey bıraktı mı?
- Algoritmayı daha da iyi hale getirmek için neler eklerdiniz?
- Ya algoritma sadece bir adım olsaydı: “Tohum ekin”?
- Daha kolay mı yoksa daha mı zor olurdu?
- Ya kırk basamaksa?
- Bu etkinlik hakkında en sevdiğin kısım neydi?
Değerlendirme (15 dk.)
6) Değerlendirme Çalışma Sayfası: Günlük Algoritmalar
- “Günlük Algoritmalar” başlıklı çalışma sayfasını dağıtın ve talimatların iyi bir şekilde açıklandıktan sonra öğrencilerin aktiviteyi bağımsız olarak tamamlamasına izin verin.
- Bu önceki faaliyetler sayesinde aşina hissetmeli.
Genişletilmiş Öğrenme
Öğrenci öğrenimini geliştirmek için bu etkinlikleri kullanın. Sınıf aktiviteleri veya diğer zenginleştirme dışında kullanılabilirler.
Git şekil
- Sınıfı takımlara ayır.
- Her takımın bir görevi tamamlamak için düşünebilecekleri birkaç adım var.
- Ekipleri bir büyük gruba bir araya toplayın ve bir takımın seçtikleri aktivitenin ne olduğunu bilmesine izin vermeden adımlarını paylaşın.
- Sınıfın geri kalanının, algoritmanın hangi etkinlik için olduğunu tahmin etmeye çalışmasına izin verin.
Bağlantılar ve Arka Plan Bilgileri
ISTE Standartları (eskiden NETS)
- 1.a – Mevcut fikirleri yeni fikirler, ürünler veya süreçler oluşturmak için uygulayın.
- 1.c – Karmaşık sistemleri ve sorunları keşfetmek için modelleri ve simülasyonu kullanın.
- 2.d – Sorunları çözmek için proje takımlarına katkıda bulunun.
- 4.b – Bir çözüm geliştirmek veya bir projeyi tamamlamak için aktiviteleri planlayın ve yönetin.
- 6.a – Teknoloji sistemlerini anlar ve kullanır.
CSTA K-12 Bilgisayar Bilim Standartları
- CT.L1: 3-03. Bilgiyi bilgisayar kullanmadan yararlı sıraya göre nasıl düzenleyeceğinizi öğrenin.
- CT.L1: 6-01. Algoritmik problem çözmede temel adımları anlar ve kullanır.
- CT.L1: 6-02. Bilgisayarsız egzersiz kullanarak bir algoritmanın basit bir şekilde anlaşılmasını sağlayın.
- CT.L1: 6-05. Daha büyük bir problemi ele alırken göz önünde bulundurmanız gereken alt problemlerin bir listesini yapın.
- CPP.L1: 3-04. Basit bir görevi gerçekleştirmek için gerçekleştirilecek bir dizi ifade oluşturun.
- CPP.L1: 6-05. Bir programı, harekete geçirilmesi için adım adım talimatlar olarak yapılandırın (örn., Fıstık ezmesi ve jöleli sandviç etkinliği yapın).
- CT.L2-03. Bir bilgisayar tarafından işlenebilecek bir komut dizisi olarak bir algoritma tanımlayın.
- CT.L2-06. Takip edilen bir dizi talimatı tanımlayın ve analiz edin.
NGSS Bilim ve Mühendislik Uygulamaları
- K-LS1-1. Bitkilerin ve hayvanların (insanlar dahil) hayatta kalması gereken şeyleri tanımlamak için gözlemleri kullanın.
Ortak Çekirdek Matematiksel Uygulamalar
- 1. Sorunları anlamlandırın ve bunları çözmede sebat edin.
- 2. Soyut ve niceliksel neden.
- 3. Geçerli argümanlar oluşturun ve diğerlerinin akıl yürütmesini eleştirin.
- 6. Kesinliğe katılın.
- 7. Yapıyı arayın ve kullanın.
- 8. Yinelenen akıl yürütme sırasında düzenliliği arayın ve ifade edin.
Ortak Çekirdek Matematik Standartları
- KGA1 – Ortamdaki nesneleri şekillerin isimlerini kullanarak tanımlayın ve bu nesnelerin yukarıda, aşağıda, yanında, arkasında, arkasında ve yanındaki terimleri kullanarak göreceli konumlarını tanımlayın.
Ortak Çekirdek Dil Sanat Standartları
- SL.K.1 – Küçük ve büyük gruplar halinde anaokulu konuları ve akranları ve yetişkinlerle ilgili metinleri hakkında çeşitli ortaklarla işbirliği yapan konuşmalara katılın.
- SL.K.2 – Anahtar detaylar hakkında sorular sorarak ve cevaplayarak ve bir şey anlaşılmamışsa açıklama isteyerek sesli ya da sözlü ya da diğer medya aracılığıyla sunulan bilgilerin okunmasını onaylayın.
- SL.K.5 – Ek ayrıntı sağlamak için açıklamalara çizimler veya başka görsel görüntüler ekleyin.
- LK6 – Konuşmalar yoluyla elde edilen kelimeleri ve cümleleri okumak, okumak, okumak ve metinlere cevap vermek.
- SL.1.1 – Küçük ve büyük gruplar halinde 1. sınıf konular ve akranları ve yetişkinlerle ilgili metinleri içeren çeşitli ortaklarla işbirlikli konuşmalara katılın.
- SL.1.2 – Sesli olarak okunan bir metinde veya sözlü veya diğer medya aracılığıyla sunulan bilgilerdeki önemli detaylar hakkında sorular sorun ve yanıtlayın.
- SL.1.5 – Fikirleri, düşünceleri ve duyguları açıklığa kavuşturmak için uygun olduğunda açıklamalara veya diğer görsel gösterimlere ekleyin.
- L.1.6 – Basit ilişkilere işaret etmek için sık sık oluşan bağlaçların kullanılması da dahil olmak üzere, konuşmalar yoluyla edinilen, okunan ve okunan metinlere cevap veren kelimeleri ve cümleleri kullanın.
- SL.2.1 – Küçük ve büyük gruplar halinde 2. sınıf konular ve akranları ve yetişkinlerle ilgili metinleri içeren çeşitli ortaklarla işbirlikli konuşmalara katılın.
- SL.2.2 – Sesli olarak okunan bir metinden veya ağızdan veya diğer medya aracılığıyla sunulan bilgilerden önemli fikirleri veya detayları anlatır veya açıklar.
- L.2.6 – Anlatılacak sıfatların ve zarfların kullanılması da dahil olmak üzere, konuşmalar yoluyla elde edilen kelimeleri ve cümleleri okumak, okumak ve okumak, metinlere cevap vermek.