Code.org Kurs3 Ders19 Öğretmen Ders Planı

Orijinal Metin (Otomatik tercüme edilmiştir)

Kalabalık Kaynaklandırma ‘Crowdsourcing


Ders saati: 20 Dakika Temel ders süresi sadece aktiviteyi içerir. Giriş ve Sarma Önerileri, zamanın izin verdiği ölçüde daha derine inmek için kullanılabilir.

Derse Genel Bakış

Bilgisayar bilimlerinde, bazı büyük, göz korkutucu problemlerle karşı karşıyayız. Büyük asal sayıların bulunması veya DNA’nın sıralanması gibi zorlukların tek başına yapılması neredeyse imkansızdır. Başkalarının gücünü eklemek bu görevleri yönetilebilir kılar. Bu ders, öğrencilerinize nasıl faydalı ekip çalışmasının gerçekten olabileceğini gösterecektir.

Dersin Hedefleri

Öğrenciler:

  • Yapılması gereken büyük bir görev tanımlayın
  • Büyük bir görevi birkaç küçük göreve yeniden düzenleyin
  • Birkaç küçük çözümden komple bir çözüm oluşturun

Öğretim Rehberi

Materyaller, Kaynaklar ve Hazırlık

Öğrenci için

  • Oyun Kartları (Grup başına 1 Deste)

Öğretmen için

Malzemeler İpucu

Oyun kartları genellikle dolar paketinde çoklu paketler halinde gelir, ancak acele ediyorsanız, çevrimiçi kartlardan bazılarını kartpostallara yazdırabilir ve bir dilimleyici ile kesebilirsiniz.

Öğretmen için

Başlarken (20 dak)

1) İnceleme

Bu, dersinizle geçirdiğiniz son dersi incelemek için harika bir zamandır. Tüm sınıfa sorular sorma ve öğrencilerin cevapları hakkında küçük gruplar halinde konuşmalarını istemenizi öneririz.

İncelemede sorabileceğiniz bazı sorular:

  • Geçen sefer ne yaptın?
  • Ne yapmamızı isteseydiniz?
  • Dersten sonra sormak istediğin soruları düşündün mü?
  • Son dersin en sevdiğin bölüm hangisiydi?

Ders ipucu

İncelemeyi öğrencilerin sevdiği şeyleri sorarak bitirmek, bir önceki egzersize olumlu bir izlenim bırakmaya yardımcı olur ve tanıtmak üzere olduğunuz aktivitenin heyecanını artırır.

2) Kelime Bilgisi

Bu derste yeni ve önemli bir kelime var:

Crowdsourcing – Benimle söyle: Crowd-sore-sing
Daha hızlı bir şeyi bitirmek için büyük bir grup insandan yardım alma

3) Büyük Sorunlar

  • Öğrencilerinizi kavanozunuzu bir şeylerle dolu gösterin.
    • “Bu kavanoza bakın. Burada çok fazla düğmem var ve müdürün dersin bitiminden önce kaç tane olduğunu anlatayım.”
    • “Bunları çabucak anlayabilmemin bir yolunu düşünebilir misin?”
  • Öğrencileriniz sizi yardım arama yolunda yönlendirebilir, ancak yapmazlarsa bunu da önerebilirsiniz.
    • Tüm düğmeleri (ya da pennies, vb.) Yere bir yığın halinde dökün.
    • Tüm öğrencileri gelip küçük bir sayı yakalamaya davet edin (on iyidir, ancak öğrencileriniz halledebilirse daha fazlasını yapabilirsiniz).
    • Onunu saydıktan sonra, size rapor vermelerini sağlayın, düğmelerini tekrar kavanozun içine bırakın ve kazık gitene kadar tekrar gidin.
  • Görevin ne kadar hızlı gittiğine dair yorum yapın.
    • Sınıfın ne kadar sürdüğünü veya tek başına ne kadar zor hissettiğini yansıtmasını sağlayın.

Ders ipucu

Düğmeler ve penneler kavanozları güzel çalışır, ancak kendinizi hazırlamak için çok az zamanınız varsa, kâğıt kesimi kesebilir ve bir kilitli torbaya veya bir kalem kutusuna koyabilirsiniz.

Etkinlikler: (20 dk.)

4) Crowdsourcing Etkinliği : Birlikte Çalışmak

  • Bazen yapılması gereken büyük bir işin var, ama sonsuza dek sürecek gibi hissettiriyor. Crowdsourcing, işi daha hızlı hale getirmek için takım çalışması kullanmanın bir yoludur!
  • Bu oyunda, iskambil destesini sıralamak için crowdsourcing kullanacağız.

Talimatlar:

1) 4, 5 veya 6 gruplarına bölün.

2) Oyun kartlarınızı güverteye alın ve bir poşete, kepçeye veya gömleğinizin altından yapacağınız gevşek bir cebe sokun.

3) Kartları karışana kadar sallayın.

4) Kartları, tüm grubun görebileceği bir masaya veya masaya dökün.

5) Güverteyi ayırma görevine nasıl karar verileceğini, böylece her insanın yapacak bir şeyi olması ve kimsenin fazla işi yapmamasına karar verin.

6) Kartları kendiniz sıralayın. Bunu daha hızlı yapmanın bir yolunu bulabilir misin?

7) Kart sıralama aktivitesinin en hızlı şekilde kullanıldığını düşünene kadar oyunu tekrar tekrar tekrar yapın.

Ders ipucu

Öğrencilerin öncelikle büyük görevleri nasıl parçalayacağını anlaması zor olabilir. Öğrenciler, bir süre çalıştıktan sonra onlara bazı fikirlerin verilmesine yardımcı olabilir. Kartları ayırmak için büyük bir bölüm şu şekildedir:

  • Bir kişi kartları alır ve her birinin takımını belirler.
  • Bir kişi kalpleri yönetir.
  • Bir kişi Diamonds’ı yönetir.
  • Bir kişi Kulüpleri yönetir.
  • Bir kişi Maçaları yönetir.
  • (Başka biri varsa, tüm sıralanmış takımları tekrar bir araya getirebilirler.)

Sarma (5 dak)

5) Flash Chat: Ne öğrendik?

  • Daha önce hiç kart yığını atmayı denediniz mi?
  • Yardım almanın daha kolay mı yoksa daha zor olduğunu mu düşünüyorsunuz?
  • Başka ne gibi şeyler yapmak zorunda kalıyorsun, bazen daha kolay olur?

Ders ipucu

Flash Chat soruları, dersin büyük dünyayla ve öğrencilerin daha büyük geleceğiyle nasıl bağlantılı olduğuyla ilgili büyük resmi düşünmeyi teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Bunları bir sınıf, gruplar halinde veya dirsek ortağıyla tartışmak isteyip istemediğinize karar vermek için sınıfınızdaki bilginizi kullanın.

6) Vocab Shmocab

  • Bu tanımlardan hangisini bugün için bir kelime öğrendik?

“Bir şeyleri dışarı çekerek”
“Daha hızlı bir şeyi bitirmek için büyük bir grup insandan yardım alma”
“Pişmemiş bir şey”

… ve öğrendiğimiz kelime nedir?

Değerlendirme (0 dk.)

7) Olumsuz Değerlendirme Yok

  • Kitle kaynak kullanımı tek başına yapılmadığı için bireysel değerlendirme yoktur.
  • Bu dersin nihai değerlendirmesi, önceki faaliyetin sonucudur.

Genişletilmiş Öğrenme

Öğrenci öğrenimini geliştirmek için bu etkinlikleri kullanın. Sınıf aktiviteleri veya diğer zenginleştirme dışında kullanılabilirler.

Ters Kitle Kaynak Kullanımı

  • Çoğu zaman, kitle kaynak kullanımının, onları daha basit hale getirmek için birbirinden ayırmak olduğunu düşünüyoruz. Aynı teknikle büyük ve güzel şeyler de yapabilirsiniz.
  • Öğrencilerinizin her birinin üç kartı almasını ve bir kart evinin bir bölümünü oluşturmasını sağlayın.
  • Her öğrenci büyük bir kart kulesi inşa etmek için birbiri ardına gidebilir.
  • Bir seferde iki, hatta üç öğrenciyi bir araya getirerek deneyin.
    • Kitle kaynak kullanımı her zaman bir görevi kolaylaştırır mı?

Yuvarlaklıkta Crowdsourcing

  • Aynı anda kalabalığı kaynaştırabilir ya da aynı anda bir kişi yapabilirsin. Tüm sınıfın, aynı anda kart destesini, bir kerede bir öğrenciyi sıralamasını sağlayın.
    • Kartları karıştırın ve odanın ortasına bir kazık koyun.
    • Her öğrencinin kazağa yaklaşmasını ve dört kart seçmesini sağlayın.
      • Öğrencilerin kartlarını sıralamak için dört kazık var
        • maçalar
        • Kulüpler
        • Kalpler
        • elmaslar
      • Tüm kartlar dört kazıklarına koyulduktan sonra, aşağıdaki dört öğrenciyi bireysel kazıkları sıralayın.
      • Son kişi dört kazıkların hepsini bir araya getirecek.
  • Bu sürüm çok zaman kazanmayabilir, ancak yine de işi böler ve her bireyin daha fazla boş zamana sahip olmasını sağlar!

Bağlantılar ve Arka Plan Bilgileri

ISTE Standartları (eskiden NETS)

  • 1.c – Karmaşık sistemleri ve sorunları keşfetmek için modelleri ve simülasyonu kullanın.
  • 2.d – Sorunları çözmek için proje takımlarına katkıda bulunun.
  • 4.b – Bir çözüm geliştirmek veya bir projeyi tamamlamak için aktiviteleri planlayın ve yönetin.
  • 6.a – Teknoloji sistemlerini anlar ve kullanır.

CSTA K-12 Bilgisayar Bilim Standartları

  • CPP.L1: 3-04. Basit bir görevi gerçekleştirmek için gerçekleştirilecek bir dizi ifade oluşturun.
  • CT.L1: 3-03. Bilgiyi bilgisayar kullanmadan nasıl kullanışlı düzende yapacağını anlayın
  • CT.L1: 6-01. Algoritmik problem çözmede temel adımları anlamak ve kullanmak
  • CT.L1: 6-02. Bilgisayarsız egzersiz kullanarak bir algoritmanın basit bir şekilde anlaşılmasını sağlayın
  • CT.L1: 6-05. Daha büyük bir problemi ele alırken göz önünde bulundurmanız gereken alt problemlerin bir listesini yapın.
  • CL.L1: 6-03. Ekip çalışmasının ve işbirliğinin problem çözme ve yeniliği destekleyebildiği yolları belirleyin.
  • CT.L2-06. Takip edilen bir dizi talimatı tanımlayın ve analiz edin.

NGSS Bilim ve Mühendislik Uygulamaları

  • K-2-ETS1-1 – Yeni veya geliştirilmiş bir nesne veya aracın geliştirilmesi yoluyla çözülebilecek basit bir problemi tanımlamak için, sorular sormak, gözlem yapmak ve değişmek istediği bir durum hakkında bilgi toplamak.

Ortak Çekirdek Matematiksel Uygulamalar

  • 1. Sorunları anlamlandırın ve bunları çözmede sebat edin.
  • 2. Soyut ve niceliksel neden.
  • 6. Kesinliğe katılın.
  • 7. Yapıyı arayın ve kullanın.
  • 8. Yinelenen akıl yürütme sırasında düzenliliği arayın ve ifade edin.

Ortak Çekirdek Dil Sanatları

  • SL.3.1 – 3. sınıf konular ve metinler üzerinde çeşitli ortaklarla birlikte, bir takım işbirlikli tartışmalarda (bire-bir, gruplar halinde ve öğretmen önderliğinde) etkin bir şekilde çalışın, başkalarının fikirlerini üzerine inşa edin ve kendi açıklarını açıkça ifade edin.
  • SL.3.3 – Bir konuşmacıdan gelen bilgi ile ilgili soruları sorunuz ve yanıtlayın, uygun detaylandırma ve detaylar sunun.
  • L.3.6 – Mekânsal ve zamansal ilişkileri işaret edenler de dahil olmak üzere, dereceye uygun konuşma, genel akademik ve alana özgü kelimeleri ve ifadeleri doğru bir şekilde elde edin ve kullanın.
  • SL.4.1 – Sınıf 4 konular ve metinler üzerine çeşitli ortaklarla birlikte, bir takım ortak tartışmalar (bire bir, gruplar halinde ve öğretmen liderliğindeki) ile etkin bir şekilde etkileşime geçin, başkalarının fikirlerine dayanarak ve kendi açıklarını açıkça ifade edin.
  • L.4.6 – Kesin eylemlere, duygulara veya varlık durumlarına işaret eden ve belirli bir konu için temel teşkil edenler de dahil olmak üzere, doğru dereceye uygun genel akademik ve alana özgü sözcük ve ifadeleri edinin ve kullanın.
  • SL.5.1 – 5. sınıftaki konular ve metinler üzerinde çeşitli ortaklarla birlikte, bir takım işbirlikli tartışmalarda (bire-bir, gruplarda ve öğretmen liderliğindeki) etkin bir şekilde çalışın, başkalarının fikirlerini üzerine inşa edin ve kendi açıklarını açıkça ifade edin.
  • L.5.6 – Kontrast, ekleme ve diğer mantıksal ilişkileri işaret edenler de dahil olmak üzere doğru dereceli genel akademik ve alana özgü kelimeleri ve cümleleri edinin ve kullanın.