Code.org Kurs3 Ders4 Öğretmen Ders Planı

Orijinal Metin (Otomatik tercüme edilmiştir)

Fonksiyonel Güneş Avcıları


Ders saati: 20 Dakika Temel ders süresi sadece aktiviteyi içerir. Giriş ve Sarma Önerileri, zamanın izin verdiği ölçüde daha derine inmek için kullanılabilir.

Derse Genel Bakış

Bu derste, öğrenciler bir Güneş Avcısı (suncatcher) dize, boncuklar ve özel bir çekicilik yapacaktır. Öğrenciler bir dizi tekrarlı adımı izleyecekler, sonra birkaç kez çoğaltılan belirli “beceri” kümelerini tanımlamaları istenecektir. Bu beceriler tanımlandıktan sonra, bir ana programdan çağrılacaklar ve tüm güzel oluşturma süreci tek bir kağıda kaydedilecek. Nihai program, dizeleri, boncukları ve takılar ne olursa olsun, tüm sınıfa doğru yönlendirilecektir. Buna etkili bir şekilde izin vermek için, öğrencilerin belirli materyallerinin ayrıntılarını “soyutlamak” ve bir bireyin malzemeleri için belirsiz şartlar yaratmaları gerekecektir. Jenerik yer tutucuların bu kullanımı değişkenlere harika bir giriş niteliğindedir.

Dersin Hedefleri

Öğrenciler:

  • Süreçlerde kalıp bulmayı öğrenin
  • Sanatsal bir görevi farklı bir şekilde düşünün
  • Sembolleri fiziksel manipulatörler ile ilgili olarak yorumlamak

Öğretim Rehberi

Materyaller, Kaynaklar ve Hazırlık

Öğrenci için

  • Öğrenci başına dize, iplik veya olta bir ayak
  • Öğrenci başına 2-4 boncuk
  • Öğrenci başına 2-4 diğer aksesuar (düğmeler, çemberler, ara parçalar)
  • Her öğrenci için özel bir boncuk, prizma, düğme veya öğrenci yapımı güneş çekicilik
  • Kalemler, Kalemler ve Makaslar
  • Grup başına bir beceri sayfası
  • Her öğrenci için Eğlenceli Beceri Değerlendirme Sayfası

Öğretmen için

Başlarken (15 dak)

1) İnceleme

Bu, dersinizle geçirdiğiniz son dersi incelemek için harika bir zamandır. Tüm sınıfa sorular sorma ve öğrencilerin cevapları hakkında küçük gruplar halinde konuşmalarını istemenizi öneririz.

İncelemede sorabileceğiniz bazı sorular:

  • Geçen sefer ne yaptın?
  • Ne yapmamızı isteseydiniz?
  • Dersten sonra sormak istediğin soruları düşündün mü?
  • Son dersin en sevdiğin bölüm hangisiydi?

Ders ipucu

İncelemeyi öğrencilerin sevdiği şeyleri sorarak bitirmek, bir önceki egzersize olumlu bir izlenim bırakmaya yardımcı olur ve tanıtmak üzere olduğunuz aktivitenin heyecanını artırır.

2) Kelime Bilgisi

Bu derste iki yeni ve önemli kelime var:

İşlev – Benimle söyle: Func-shun
Tekrar tekrar kolayca arayabileceğiniz bir kod parçası

Değişken – Benimle söyle: Vayr-ee-ah-buhl
Değişebilen bir bilgi parçası için bir yer tutucu

3) Benim Güneş Avcıma bakın

Örnek suncatcher’ı (Güneş Avcısı) tutarak başlayın.

  • Sınıf bugün bunları yapacağımızı bilsin.
  • Onların malzemeleri sizinkilerden biraz farklı olabilir, ancak adımlar hemen hemen aynı olacaktır.
    • Boncuklarınıza işaret ederek, boncuklarının farklı şekillerde şekillendirilebileceğini veya hatta farklı bir renk olabileceğini söyleyebilirsiniz, ancak “boncuk” kelimesini, bittikleri her şeyi ifade etmek için kullanacaksınız.
    • Benzer şekilde, ara parçaları farklı büyüklükte, farklı bir dokuda ya da belki de farklı bir malzeme olabilir, ama “boşluk” kelimesini bu şeylere başvurmak için kullanacaksınız.
    • Sonunda, hepimiz özel bir çekiciliğe sahip olacağız. Büyük bir boncuk, el yapımı bir süs, hatta odadan rastgele bir parça olabilir, ancak her durumda, ona “özel bir çekicilik” diyeceğiz.
    • Bu şartları paylaşırken, ilgili kelimeleri tahtaya yazabilirsiniz. Onları tartıştığınız öğelere eşit olarak ayarlamak isterseniz, bu da iyi çalışır.

Örnek:

Boncuk = “Size verilen stil, renk veya çeşit boncuk”

Spacer = “Boncuk olmayan uzun bir eşya”

Özel Çekicilik = “Kristal prizma veya büyük cam küre”

Şimdi, parıldayan sanatınızı nasıl yaptığınızı tartışmak için içeri girebilirsiniz.

Etkinlikler: (20 dk.)

4) Fonksiyonel Güneş Avcıları Talimatı

  • Öğrencilere örnek bir suncatcher göster
    • Bir arabanın dikiz aynasından asılmak için yapılmış, ama aynı zamanda bir pencereden veya bir sırt çantası fermuarından da sallanıyor.
    • Bunları bugün yapacaklarını ve bu süreçte programları, değişkenleri ve fonksiyonları öğreneceklerini bildirin.

Adımlar:

1) Suncatcher’ın nasıl yapıldığını sınıfa açıklayınız.

  • “Önce, dize üzerine bir boncuk koydum, sonra bir düğüm bağladım. Bir ipe başka bir boncuk taktım ve başka bir düğüm bağladım. Sonra, dizgiye bir ara parçası koydum ve başka bir düğüm bağladım. Bundan sonra, ben yaptım Dize üzerine bir boncuk koydum, sonra bir düğüm bağladım.Bir ipin üzerine başka bir boncuk koyup başka bir düğüm bağladım.Ondan dizgiye bir ara parçası koydum ve başka bir düğüm bağladım. özel çekicilik ve son bir düğüm bağladı. “

2) Rutinin birkaç adım attığını kabul edin, böylece siparişi hatırlamak için onlara şarkı söylemenin bir yolunu sunacaksınız.

  • “Boncuk, düğüm, boncuk, düğüm, boşluk, düğüm.
    (İçinde bulunduğunuz sözlerle biraz ritim kazanmanıza yardımcı olur.)
    Boncuk, düğüm, boncuk, düğüm, boşluk, düğüm.
    Özel çekicilik, son düğüm. ”

3) Adımları bu programa yazacağınızı, böylece herkesin önlerinde yönleri olduğunu belirtin.

  • Sağlanan “Beceri Sayfası” nı kullanın ve “talimatlar” alanındaki adımları, sınıfın talimatları yerine getirdiği şekilde yazmaya başlayın. Her satıra bir komut yaz.
    1. boncuk
    2. Düğüm
    3. boncuk
    4. Düğüm
    5. Spacer
    6. Düğüm
  • Şimdiye kadar, sınıf bir konu fark etmelidir.
    • Yapmazlarsa, onlara yönlendirebilirsiniz.
      • Geçmek için kaç tane talimat bıraktık?
      • Kaç tane kaldık?
      • Ne yapmalıyız?

4) Beceri Sayfasını herkese dağıtın.

  • Adımları birleştirebilecekleri iki “ekstra” bölüm bulunduğuna dikkat edin, böylece hepsini aramak için bir isim yazabilirsiniz.
    • Örneğin, üst bölüme koyduğunuz her şey, “Beceri 1” i arayarak hepsini bir kerede arayabilirsiniz; Bu bir işlevdir.
    • Dersi, sayfalarını anlamlandıracak bir şekilde doldurmaya ve “Program” listesi altında tüm dizilişe bir şekilde uymalarına izin verin.
    • Sayfalarını tamamlamak için beş dakika verin (daha genç öğrenciler için) ve önerilerini dinleyin.
      • Sürecin birebir açıklanması gereken gruplar olacaktır.
        • Sıralamayı bin kat veya daha fazla tekrarlamaları gerekiyorsa ne yapmaları gerektiğini sorun.
    • Aynı suncatcher yapmak için sınıf aynı sayfayı kaç farklı şekilde doldurdu?

5) Tüm grup çözümlerini gözden geçirdikten sonra, malzemeleri öğrencilere dağıtın.

  • Sınıftaki farklı kişilerin farklı kaynaklara sahip olabileceğine ve kullandığınız şeylerden farklı olabileceğine dikkat edin.
    • Programın takip edilmesini engelleyen sorun olup olmadığını sorun.
      • Neden olmasın?
    • Bu açıklamalara uyan kullandığımız öğeler için kelimeleri (Boncuk, Spacer, Düğüm vb.) “Yer tutucuları” olarak ele alabiliriz.
    • Bunlar değişkenler olarak adlandırılır

6) Öğrencilerin suncatcherlarına başlamasına izin verin!

Sarma (5 dak)

5) Flash Chat: Ne öğrendik?

  • Kişiden kişiye “değişken” olabilecek hangi öğeleri kullandınız?
  • Bu ders için arayabileceğimiz beceri gruplarına sahip olmanın ne kadar önemli olduğunu düşünüyorsun?
  • Ya her adımı iki kez yerine 100 kez yapsaydık?
  • Bir araya toplanıp tekrar tekrar tekrar arayabileceğimiz başka bir şey düşünebilir misin?
    • Bir şarkının korosu ne olacak?

Ders ipucu

Flash Chat soruları, dersin büyük dünyayla ve öğrencilerin daha büyük geleceğiyle nasıl bağlantılı olduğuyla ilgili büyük resmi düşünmeyi teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Bunları bir sınıf, gruplar halinde veya dirsek ortağıyla tartışmak isteyip istemediğinize karar vermek için sınıfınızdaki bilginizi kullanın.

6) Vocab Shmocab

  • Bu tanımlardan hangisini bugün için bir kelime öğrendik?

“Aniden bir şey çekmek için”
“Kolayca tekrar tekrar arayabileceğiniz bir kod parçası”
“Kimsenin yapmadığı bir şeyi yaratan biri”

… ve öğrendiğimiz kelime nedir?

Değerlendirme (5 dk.)

7) Fonksiyonel Beceri Değerlendirmesi

  • Değerlendirme çalışma sayfasını dağıtın ve talimatlar iyi bir şekilde açıklandıktan sonra öğrencilerin aktiviteyi bağımsız olarak tamamlamasına izin verin.
  • Bu önceki faaliyetler sayesinde aşina hissetmeli.

Genişletilmiş Öğrenme

Öğrenci öğrenimini geliştirmek için bu etkinlikleri kullanın. Sınıf aktiviteleri veya diğer zenginleştirme dışında kullanılabilirler.

Şarkı ile İşlevler

  • Yukarıdaki aynı kavramların birkaç farklı şeyi temsil etmek için kullanılabildiğini biliyor muydunuz?
    • “Başlık, Omuzlar, Dizler ve Ayak Parmakları” gibi bir şarkıyı temsil etmek için Beceriler Sayfasını kullanmayı deneyin.

Bağlantılar ve Arka Plan Bilgileri

ISTE Standartları (eskiden NETS)

  • 1.a – Mevcut fikirleri yeni fikirler, ürünler veya süreçler oluşturmak için uygulayın.
  • 1.c – Karmaşık sistemleri ve sorunları keşfetmek için modelleri ve simülasyonu kullanın.
  • 2.d – Sorunları çözmek için proje takımlarına katkıda bulunun.
  • 4.b – Bir çözüm geliştirmek veya bir projeyi tamamlamak için aktiviteleri planlayın ve yönetin.
  • 4.c – Çözümleri tanımlamak ve / veya bilinçli kararlar vermek için verileri toplayın ve analiz edin.
  • 6.a – Teknoloji sistemlerini anlar ve kullanır.
  • 6.d – Güncel bilgileri yeni teknolojilerin öğrenmesine aktarın.

CSTA K-12 Bilgisayar Bilim Standartları

  • CPP.L1: 6-05. Bir programı, harekete geçirilmesi için adım adım talimatlar kümesi olarak oluşturun.
  • CT.L2-01. Çözümleri tasarlamak için algoritmik problem çözmede temel adımları kullanın.
  • CT.L2-06. Takip edilen bir dizi talimatı tanımlayın ve analiz edin.
  • CT.L2-07. Verileri çeşitli şekillerde temsil edin: metin, sesler, resimler, sayılar.
  • CT.L2-08. Sorun durumlarının, yapılarının ve verilerin görsel temsillerini kullanın.
  • CT.L2-12. Bir problemi alt problemlere ayırmak için soyutlamayı kullanın.
  • CT.L3A-03. Sıralama, seçim, yineleme ve özyineleme algoritmalarının nasıl oluşturulduğunu açıklayın.

NGSS Bilim ve Mühendislik Uygulamaları

  • 3-5-ETS1-2. Sorunun ölçütlerini ve kısıtlamalarını her birinin ne kadar iyi karşılayacağına dayalı olarak bir probleme olası bir çok çözüm üretin ve karşılaştırın.

Ortak Çekirdek Matematiksel Uygulamalar

  • 1. Sorunları anlamlandırın ve bunları çözmede sebat edin.
  • 2. Soyut ve niceliksel neden.
  • 5. Stratejik olarak uygun araçları kullanın.
  • 6. Kesinliğe katılın.
  • 7. Yapıyı arayın ve kullanın.
  • 8. Yinelenen akıl yürütme sırasında düzenliliği arayın ve ifade edin.

Ortak Çekirdek Dil Sanat Standartları

  • SL.3.1 – 3. sınıf konular ve metinler üzerinde çeşitli ortaklarla birlikte, bir takım işbirlikli tartışmalarda (bire-bir, gruplar halinde ve öğretmen önderliğinde) etkin bir şekilde çalışın, başkalarının fikirlerini üzerine inşa edin ve kendi açıklarını açıkça ifade edin.
  • SL.3.3 – Bir konuşmacıdan gelen bilgi ile ilgili soruları sorunuz ve yanıtlayın, uygun detaylandırma ve detaylar sunun.
  • L.3.6 – Mekânsal ve zamansal ilişkileri işaret edenler de dahil olmak üzere, dereceye uygun konuşma, genel akademik ve alana özgü kelimeleri ve ifadeleri doğru bir şekilde elde edin ve kullanın.
  • SL.4.1 – Sınıf 4 konular ve metinler üzerine çeşitli ortaklarla birlikte, bir takım ortak tartışmalar (bire bir, gruplar halinde ve öğretmen liderliğindeki) ile etkin bir şekilde etkileşime geçin, başkalarının fikirlerine dayanarak ve kendi açıklarını açıkça ifade edin.
  • L.4.6 – Kesin eylemlere, duygulara veya varlık durumlarına işaret eden ve belirli bir konu için temel teşkil edenler de dahil olmak üzere, doğru dereceye uygun genel akademik ve alana özgü sözcük ve ifadeleri edinin ve kullanın.
  • SL.5.1 – 5. sınıftaki konular ve metinler üzerinde çeşitli ortaklarla birlikte, bir takım işbirlikli tartışmalarda (bire-bir, gruplarda ve öğretmen liderliğindeki) etkin bir şekilde çalışın, başkalarının fikirlerini üzerine inşa edin ve kendi açıklarını açıkça ifade edin.
  • L.5.6 – Kontrast, ek ve diğer mantıksal ilişkileri işaret edenler de dahil olmak üzere doğru dereceli genel akademik ve alana özgü kelimeleri ve cümleleri edinin ve kullanın