Orijinal Metin (Otomatik tercüme edilmiştir)
Dijital Ayak İziniz
Ders süresi: 30 Dakika Temel ders süresi sadece aktiviteyi içerir. Giriş ve Sarma Önerileri, zamanın izin verdiği ölçüde daha derine inmek için kullanılabilir.
Derse Genel Bakış
Common Sense Media ile işbirliği içinde, bu ders öğrencilere gerçek dünyada ve web sitelerini ziyaret ederken güvende kalmanın benzerliklerini öğrenmelerine yardımcı olur. Öğrenciler ayrıca çevrimiçi verdikleri bilgilerin dijital bir ayak izi veya “iz” bıraktığını öğreneceklerdir. Bu iz, nasıl yönetildiğine bağlı olarak büyük veya küçük, yardımsever veya incitici olabilir.
Dersin Hedefleri
Öğrenciler:
- Web sitelerini ziyaret ettiğinde güvenli olmanın gerçek hayatta güvende kalmaya benzer olduğunu anlayın.
- Ziyaret etmeleri için uygun web sitelerini tanımayı öğrenin
- Belirli bir web sitesini ziyaret etmeden önce güvendikleri bir yetişkine sormalılar mı?
- Çevrimiçi olarak hangi bilgilerin uygun olduğunu keşfedin
Öğretim Rehberi
Materyaller, Kaynaklar ve Hazırlık
Öğrenci için
- Bir Hayvan Paletleri Şeması (sayfa 7)
- Kalemler ve Kalemler
- Dijital Ayak İzi Değerlendirmesi
Öğretmen için
- Ders Videosu
- Bu Öğretmen Dersi Rehberi
- “Duraklat ve Düşün” videosunu indirin veya hazırlayın
- Ortak Sense Media’s Digital Trail izleyin oyunu
- Bu PDF’den bir grup Animal Tracks yazdırın
- Her öğrenci için bir Hayvan Tracks grafiğini (sayfa 7) yazdırın
- Her öğrenci için bir Dijital Ayak İzi Değerlendirmesi yazdırın
Başlarken (20 dak)
1) İnceleme
Bu, dersinizle geçirdiğiniz son dersi incelemek için harika bir zamandır. Bunu büyük bir grup olarak yapabilir veya öğrencilerin bir dirsek ortağıyla tartışmasını sağlayabilirsiniz.
İncelemede sorabileceğiniz bazı sorular:
- Geçen sefer ne yaptın?
- Ne yapmamızı isteseydiniz?
- Dersten sonra sormak istediğin soruları düşündün mü?
- Son dersin en sevdiğin bölüm hangisiydi?
Ders ipucu
İncelemeyi öğrencilerin sevdiği şeyleri sorarak bitirmek, bir önceki egzersize olumlu bir izlenim bırakmaya yardımcı olur ve tanıtmak üzere olduğunuz aktivitenin heyecanını artırır.
2) Kelime Bilgisi
Bu derste yeni ve önemli bir kelime var:
Dijital Ayak İzi – Benimle söyle: Di-ji-tal Foot Print
İnternetteki biri hakkında bilgi
3) Duraklat ve Düşün
- Sormak güvenli olmak ne anlama geliyor?
- Sokakta yürürken ya da mahallede güvenilir bir yetişkin olmadan oyun oynarken, nasıl güvende kalırsınız?
- Öğrencilere, gerçek dünyada güvende kalmaları gerektiği gibi, çevrimiçi dünyaya gittiklerinde (web sitelerini ziyaret ederek) güvende olmaları gerektiğini söyleyin. Öğrencilerin size çevreleri ve çevrimiçi dünya hakkında verdiği cevaplar arasında paralellik yapın.
Duraklat ve Çevrimiçi Video düşünün .
- Öğrencilerin ziyaret etme fırsatı bulabilecekleri üç farklı türde web sitesi olduğu fikrini tanıtın.
- Yeşil: “Yeşil” bir web sitesi:
- Yaşınızı ziyaret eden çocuklar için iyi bir site
- Eğlenceli, yapmak ve görmek için
- Uygun kelimeler var
- Bilmediğin insanlarla konuşmana izin vermez
- Sarı: “Sarı” bir web sitesi:
- Emin olmadığınız bir site sizin için doğru
- Kim olduğunuz, nerede yaşadığınız, telefon numaranız veya e-posta adresiniz gibi bilgiler isteyen kişi.
- Başkalarıyla serbestçe iletişim kurmanıza izin verilen bir yer
- Kırmızı: “Kırmızı” bir web sitesi:
- Sizin için uygun olmayan bir site
- Kazayla gidebileceğiniz bir yer
- Büyük çocuklar veya yetişkinler için olan şeylerle dolu
- Bu tür sitelerin her birinin örneklerini tartışın.
- Yeşil: “Yeşil” bir web sitesi:
Ders ipucu
Bir bilgisayara erişiminiz varsa, bu türlerin her birini gösterebilecek sitelere (KIRMIZI seçiminizle aşırı dikkat ederek) gitmekte özgürsünüz.
Şimdi, kendimizi güvende tutmak için neler yapabileceğimizi görelim.
Etkinlikler: (20 dk.)
4) Dijital İzi takip edin
- Common Sense Media web sayfasındaki Digital Trail dersini takip edin .
- Her öğrenciye bir Animal Tracks Chart verin (sayfa 7).
Talimatlar:
1) Dijital Trail Squares’i yere, yüzü aşağı bakacak şekilde, iki farklı rotada, Mizzle Mouse’u ve Elephant’ın parkurlarını birbirinden ayrı tutarak yerleştirin.
2) Mizzle ve Electra’nın hikayelerini paylaşın. Bu hayvanlar, kendileri hakkında çevrimiçi bilgi vermenin eğlenceli olacağına karar verdi. Www.wildkingdom.com adresine gittiler ve bilgi yolladılar . Tek sorun, önce iyi olup olmadığını ailelerine sormayı unutmaları.
3) Öğrencilere “Büyük ve Küçük Şeyler” dedektiflik ajansından olduklarını açıklar. Kötü bir avcı, Mizzle the Mouse ve Electra Elephant hakkında olabildiğince fazla bilgi edinmelerini sağladı. Dedektifler ne kadar çok şey öğrenirse, hayvan krallığını ele geçirme planları için o kadar iyidir.
4) Öğrencileri dört kişilik gruplara ayırın. Her grubun ayrıntılı notları tutacak bir dedektif olması gerektiğini söyleyin.
5) Öğrencileri bilgi avına çağırmaya davet edin. Mizzle ve Electra yazısının, dedektifler de dahil olmak üzere herkes tarafından görülebileceğini bilmelerini sağlayın. Her grup, her iki hayvanın da dijital izlerini, fareden başlayıp filden başlamalıdır. Grupları, biraz farklı zamanlarda iz bırakacak şekilde hareket ettirin. Öğrenciler, elden çıkardıklarında kağıtlarını doldurmalıdırlar.
Ders ipucu
Daha kapsamlı modüller için, bu müfredatın Kapsam ve Sıradaki Ortak Sense Media sayfasında eklemeleri bulabilirsiniz.
Sarma (5 dak)
5) Flash Chat: Ne öğrendik?
- Dedektifler kim hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve neden?
- Hangi hayvanın daha büyük bir dijital ayak izi var?
- Mizzle internette kendisiyle ilgili ilginç şeyler söylüyor. Onlar neler?
- Electra’nın internette yayınladığı ve onun için sorun yaratabilecek bir şey var mı? Eğer öyleyse, ne ve neden?
İnternette paylaşılacak uygun bilgilerin neler olduğunu tartışmak için zaman ayırın.
Ders ipucu
Flash Chat soruları, dersin büyük dünyayla ve öğrencilerin daha büyük geleceğiyle nasıl bağlantılı olduğuyla ilgili büyük resmi düşünmeyi teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Bunları bir sınıf, gruplar halinde veya bir dirsek ortağıyla tartışmak isteyip istemediğinize karar vermek için sınıfınızın bilgisini kullanın.
6) Vocab Shmocab
- Bu tanımlardan hangisini bugün için bir kelime öğrendik?
“İnternetteki bir kişi hakkında bilgi”
“Güneşin ışığını enerjiye çevirme”
“21 yaşın altındaki bir kişi”… ve öğrendiğimiz kelime nedir?
Değerlendirme (5 dk.)
7) Dijital Ayak İzi Değerlendirmesi
- Değerlendirme çalışma sayfasını dağıtın ve talimatlar iyi bir şekilde açıklandıktan sonra öğrencilerin aktiviteyi bağımsız olarak tamamlamasına izin verin.
- Bu önceki faaliyetler sayesinde aşina hissetmeli.
Genişletilmiş Öğrenme
Öğrenci öğrenimini geliştirmek için bu etkinlikleri kullanın. Sınıf aktiviteleri veya diğer zenginleştirme dışında kullanılabilirler.
Ortak Sense Media
- Öğrencilerinizi bu dijital çağda nasıl güvende tutabileceğiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için Common Sense Media’yı ziyaret edin.
Bağlantılar ve Arka Plan Bilgileri
ISTE Standartları (eskiden NETS)
- 5.a – Bilgi ve teknolojinin güvenli, yasal ve sorumlu kullanımını savunmak ve uygulamak.
- 5.b – İşbirliğini, öğrenmeyi ve üretkenliği destekleyen teknolojiyi kullanmaya yönelik olumlu bir tutum sergiler.
- 6.a – Teknoloji sistemlerini anlar ve kullanır.
CSTA K-12 Bilgisayar Bilim Standartları
- CI.L1: 3-01 – Teknoloji sistemleri ve yazılımlarının kullanımında dijital vatandaşlıktan (yasal ve etik davranışlar) sorumludur.
- CPP.L2-06 – Kişisel bilgi güvenliğinde iyi uygulamalar gösterir: şifreler, şifreleme, güvenli işlemler.
Ortak Çekirdek Dil Sanat Standartları
- SL.1.1 – Küçük ve büyük gruplar halinde 1. sınıf konular ve akranları ve yetişkinlerle ilgili metinleri içeren çeşitli ortaklarla işbirlikli konuşmalara katılın
- SL.1.2 – Sesli olarak okunan bir metinde veya sözlü veya diğer medya aracılığıyla sunulan bilgilerdeki önemli detaylar hakkında sorular sorun ve yanıtlayın.
- L.1.6 – Basit ilişkilere işaret etmek için sık sık oluşan bağlaçların kullanılması da dahil olmak üzere, konuşmalar yoluyla edinilen, okunan ve okunan metinlere cevap veren kelimeleri ve cümleleri kullanın.
- SL.2.1 – Küçük ve büyük gruplar halinde 2. sınıf konular ve akranları ve yetişkinlerle ilgili metinleri içeren çeşitli ortaklarla işbirlikli konuşmalara katılın.
- SL.2.2 – Sesli olarak okunan bir metinden veya ağızdan veya diğer medya aracılığıyla sunulan bilgilerden önemli fikirleri veya detayları anlatır veya açıklar.
- L.2.6 – Anlatılacak sıfatların ve zarfların kullanılması da dahil olmak üzere, konuşmalar yoluyla elde edilen kelimeleri ve cümleleri okumak, okumak ve okumak, metinlere cevap vermek.
- SL.3.1 – 3. sınıf konular ve metinler üzerinde çeşitli ortaklarla birlikte, bir takım işbirlikli tartışmalarda (bire-bir, gruplar halinde ve öğretmen önderliğinde) etkin bir şekilde çalışın, başkalarının fikirlerini üzerine inşa edin ve kendi açıklarını açıkça ifade edin.
- SL.3.3 – Bir konuşmacıdan gelen bilgi ile ilgili soruları sorunuz ve yanıtlayın, uygun detaylandırma ve detaylar sunun.
- L.3.6 – Mekânsal ve zamansal ilişkileri işaret edenler de dahil olmak üzere, dereceye uygun konuşma, genel akademik ve alana özgü kelimeleri ve ifadeleri doğru bir şekilde elde edin ve kullanın.