Code.org Kurs2 Ders5 Öğretmen Ders Planı

Orijinal Metin (Otomatik tercüme edilmiştir)

Loopy (Döngü) Başlarken


Ders süresi: 15 Dakika Temel ders süresi sadece aktiviteyi içerir. Giriş ve Sarma Önerileri, zamanın izin verdiği ölçüde daha derine inmek için kullanılabilir.

Derse Genel Bakış

Döngüler, belirli sayıda tekrar eden eylemleri tanımlamanın kullanışlı bir yoludur. Bu derste, öğrenciler eylem setlerini tek bir döngüye dönüştürmeyi deneyeceklerdir.

Dersin Hedefleri

Öğrenciler:

  • Eğitmen tarafından başlatılan eylemleri tekrarla
  • Bir resim programını canlı aksiyon dansına çevir
  • Bir dizi çoklu eylemi tek bir döngüye dönüştürme

Öğretim Rehberi

Materyaller, Kaynaklar ve Hazırlık

Öğrenci için

  • Dans etmek / taşımak için açık alan
  • Değerlendirme Çalışma Sayfası: Loopy Değerlendirmesi
  • Kalemler / Kurşunkalem / İşaretleyiciler

Öğretmen için

Başlarken (15 dak)

1) İnceleme

Bu, dersinizle geçirdiğiniz son dersi incelemek için harika bir zamandır. Tüm sınıfa sorular sorma ve öğrencilerin cevapları hakkında küçük gruplar halinde konuşmalarını istemenizi öneririz.

İncelemede sorabileceğiniz bazı sorular:

  • Geçen sefer ne yaptın?
  • Ne yapmamızı isteseydiniz?
  • Dersten sonra sormak istediğin soruları düşündün mü?
  • Son dersin en sevdiğin bölüm hangisiydi?

Ders ipucu

İncelemeyi öğrencilerin sevdiği şeyleri sorarak bitirmek, bir önceki egzersize olumlu bir izlenim bırakmaya yardımcı olur ve tanıtmak üzere olduğunuz aktivitenin heyecanını artırır.

2) Kelime Bilgisi

Bu dersin yeni ve önemli bir kelime hazinesi var:

Döngü – Benimle söyle: Loop
Tekrar tekrar bir şey yapmanın eylemi

3) Benden Sonra Tekrarla

  • Bir gönüllü isteyin ve ayakta durun.
    • Gönüllüsünü masa etrafında (ya da sandalyeleri veya bir arkadaşı) dolaşmasını isteyin.
    • Bitirdikleri zaman, daha önce yaptığınız aynı kelimeleri kullanarak tekrar yapmalarını söyleyin.
    • Bitirdikleri zaman tekrar yönlendirin.
    • Sonra tekrardan.
  • Masada dört kez dolaşmanızı istemem daha kolay oldu mu?
    • Ya sen on kere yapmanı istersem?
  • Bir eylemi 10 kez tekrarlamanızı istiyorsam, buna “döngü” denir.
  • Önceden bildiğim zaman, belirli bir sayıda bir şey yapmanı istediğimi bildiğim zaman, ikiniz için “Birden çok kez tekrar et” dediğimde daha kolay olur.
  • Dönebileceğimiz başka şeyler düşünebilir misin?

Etkinlik: (15 dk.)

4) Loopy Başlarken

Bugün dans partisi yapacağız!

Bazen, tekrar tekrar bir şeyler yapacağınızı bildiğiniz zaman, başlamadan önce kaç kez yapılması gerektiğini bilmek yardımcı olur. Böylelikle, gittiğinizde kaç eylem bıraktığınızı takip edebilirsiniz.

Örnek:

Annen en sevdiği şarkıyı tekrar tekrar çalmanı istediyse, demezdi:

“Lütfen benim şarkımı çal, şarkımı çal, şarkımı çal, şarkımı çal.”

Muhtemelen derdi ki:

“Lütfen şarkımı dört kez çal”

Ders ipucu

İyi müzik mi arıyorsunuz? İşte bazı bulmak için bazı harika yerler:

Bu istasyonlardan bazılarının üçüncü taraf içerikli reklamlar gösterebileceğini lütfen unutmayın. Görüntülenen reklamların uygunsuz olduğunu tespit ederseniz, öğrencileri farklı bir siteye yönlendirmek veya bu içeriği engelleyebilecek reklam engelleyicileri araştırmak isteyebilirsiniz.

Talimatlar:

  1. Loopy Çalışma Sayfasında Başlarken sağlanan dans hareketlerine bakın.

  2. Tüm dansın tam hızda nasıl göründüğüne dair sınıfı gösterin.
  3. Dansla yavaşça, sınıfta bir seferde bir talimatla koşun.
  4. Döngüdeki talimatları bulabilir misin?
    • Ana bölümü 2 kez tekrar edersek, dans nasıl görünebilirdi?
    • Ya ana kısım 4 kez tekrar edersek?
  5. Dansta başka bir şey bulabilir miyiz?

Sarma (10 dak)

5) Flash Chat: Ne öğrendik?

  • Ekrana daha fazla resim eklemenin veya döngü yaptığımızın sayısını değiştirmenin daha kolay olduğunu düşünüyor musunuz?
    • 100 kez döngü yapmak istersek, cevabınız aynı olur mu?
  • Aynı döngüleri farklı dans hareketleriyle kullanabilir miyiz?
  • Bir döngü içinde yapılan dansları biliyor musunuz?
  • Bu etkinlik hakkında en sevdiğin kısım neydi?

Değerlendirme (10 dk.)

6) Değerlendirme Çalışma Sayfası: Loopy Değerlendirmesi

  • “Loopy Edinme” başlıklı çalışma sayfasını dağıtın ve talimatların iyi bir şekilde açıklandıktan sonra öğrencilerin aktiviteyi bağımsız olarak tamamlamasına izin verin.
  • Bu önceki faaliyetler sayesinde aşina hissetmeli.

Genişletilmiş Öğrenme

Öğrenci öğrenimini geliştirmek için bu etkinlikleri kullanın. Sınıf aktiviteleri veya diğer zenginleştirme dışında kullanılabilirler.

Çok hareketli

  • Öğrencilere yapabilecekleri eylemleri veya dans hareketlerini gösterin.
    • Öğrencilerin hareketlerini düzenlemelerini ve kendi danslarını koruyabilmeleri için döngüler eklemelerini sağlayın.
  • Dansları sınıfın geri kalanıyla paylaş.

Geri Bağla

  • Kendilerini tekrar eden popüler dansların bazı YouTube videolarını bulun.
  • Sınıfınız döngüyü bulabilir mi?
  • Aynı şeyi şarkılarla dene!

Bağlantılar ve Arka Plan Bilgileri

ISTE Standartları (eskiden NETS)

  • 1.c – Karmaşık sistemleri ve sorunları keşfetmek için modelleri ve simülasyonu kullanın.
  • 2.d – Sorunları çözmek için proje takımlarına katkıda bulunun.
  • 4.b – Bir çözüm geliştirmek veya bir projeyi tamamlamak için aktiviteleri planlayın ve yönetin.
  • 6.a – Teknoloji sistemlerini anlar ve kullanır.

CSTA K-12 Bilgisayar Bilim Standartları

  • CT.L1: 3-03 – Bilgiyi bilgisayar kullanmadan yararlı sıraya nasıl yerleştireceğinizi öğrenin.
  • CT.L1: 6-01 – Algoritmik problem çözmede temel adımları anlar ve kullanır.
  • CT.L1: 6-02 – Bilgisayarsız egzersizler kullanarak bir algoritmanın basit bir şekilde anlaşılmasını sağlayın.
  • CT.L1: 6-05 – Daha büyük bir problemi ele alırken göz önünde bulundurulması gereken alt problemlerin bir listesini yapın.
  • CPP.L1: 3-04 – Basit bir görevi gerçekleştirmek için gerçekleştirilecek bir dizi ifade oluşturun.
  • CPP.L1: 6-05. Bir programı, harekete geçirilmesi için adım adım talimatlar olarak yapılandırın (örn., Fıstık ezmesi ve jöleli sandviç etkinliği yapın).
  • CT.L2-03. Bir bilgisayar tarafından işlenebilecek bir komut dizisi olarak bir algoritma tanımlayın.
  • CT.L2-06. Takip edilen bir dizi talimatı tanımlayın ve analiz edin.
  • CT.L3A-03. Sıralama, seçim, yineleme ve özyineleme algoritmalarının nasıl oluşturulduğunu açıklayın.

NGSS Bilim ve Mühendislik Uygulamaları

  • K-2-PS3-2 – Belirli bir soruna ya da belirli bir soruna çözüm getiren bir aygıtı tasarlamak ve oluşturmak için sağlanan araçları ve malzemeleri kullanın.
  • 3-5-ETS1-2 – Sorunun ölçütlerini ve kısıtlamalarını ne kadar iyi karşılayacağına dayanarak bir probleme mümkün olan çok sayıda olası çözümü üretin ve karşılaştırın.

Ortak Çekirdek Matematiksel Uygulamalar

  • 1. Sorunları anlamlandırın ve bunları çözmede sebat edin.
  • 2. Soyut ve niceliksel neden.
  • 4. Matematik ile model.
  • 6. Kesinliğe katılın.
  • 7. Yapıyı arayın ve kullanın.
  • 8. Yinelenen akıl yürütme sırasında düzenliliği arayın ve ifade edin.

Ortak Çekirdek Matematik Standartları

  • 1.MD.4. – Verileri üç kategoriye kadar düzenleyin, temsil edin ve yorumlayın; toplam veri noktası sayısı, her bir kategoride kaç tane ve bir kategorideki bir kategorideki kaç tane veya daha az soru hakkında sorular sorup yanıtlayın.

Ortak Çekirdek Dil Sanat Standartları

  • SL.1.1 – Küçük ve büyük gruplar halinde 1. sınıf konular ve akranları ve yetişkinlerle ilgili metinleri içeren çeşitli ortaklarla işbirlikli konuşmalara katılın
  • SL.1.2 – Sesli olarak okunan bir metinde veya sözlü veya diğer medya aracılığıyla sunulan bilgilerdeki önemli detaylar hakkında sorular sorun ve yanıtlayın.
  • L.1.6 – Basit ilişkiler (örneğin, çünkü) sinyallerini vermek için sık sık oluşan bağlaçların kullanılması da dahil olmak üzere, konuşmalar yoluyla elde edilen sözcükleri ve cümleleri okuyup okuma, okuma ve metinlere yanıt verme.
  • SL.2.1 – Küçük ve büyük gruplar halinde 2. sınıf konular ve akranları ve yetişkinlerle ilgili metinleri içeren çeşitli ortaklarla işbirlikli konuşmalara katılın.
  • SL.2.2 – Sesli olarak okunan bir metinden veya ağızdan veya diğer medya aracılığıyla sunulan bilgilerden önemli fikirleri veya detayları anlatır veya açıklar.
  • L.2.6 – Anlatılacak sıfatların ve zarfların kullanılması da dahil olmak üzere, konuşmalar yoluyla elde edilen kelimeleri ve cümleleri okumak, okumak ve okumak, metinlere cevap vermek.
  • SL.3.1 – 3. sınıf konular ve metinler üzerinde çeşitli ortaklarla birlikte, bir takım işbirlikli tartışmalarda (bire-bir, gruplar halinde ve öğretmen önderliğinde) etkin bir şekilde çalışın, başkalarının fikirlerini üzerine inşa edin ve kendi açıklarını açıkça ifade edin.
  • SL.3.3 – Bir konuşmacıdan gelen bilgi ile ilgili soruları sorunuz ve yanıtlayın, uygun detaylandırma ve detaylar sunun.
  • L.3.6 – Mekânsal ve zamansal ilişkileri işaret edenler de dahil olmak üzere, dereceye uygun konuşma, genel akademik ve alana özgü kelimeleri ve ifadeleri doğru bir şekilde elde edin ve kullanın.